Erica Andersson

Namn: Erica Andersson

Uppgift i styrelsen: Ledamot

Hästbakgrund: Började rida på ”gamla” KRK på 70 talet när jag var 6 år och höll på till jag var 13 år.
Efter det började jag igen när jag var 17 år men då på Hammarö Ryttarförening. Jag arbetade i stallet med lektionshästarna där under två år och hade även en egen häst under ca två år. Sedan blev det mest hobbyridning då och då. I januari 2019 började jag igen och rider två gånger i veckan, tisdagar och torsdagar.

Favorithäst: Har ingen för tillfället för jag har inte hunnit bekanta mig med alla än. Den häst jag ridit mest är Wille. Tycker om hästar med lite attityd så det passar mig utmärkt.

Familj: Har en son som nu är 19 år och jag är gift. Vi bor i ett hus på Stockfallet.

Arbete: Jag arbetar som personalchef på OK Värmland sedan 14 år tillbaka. Mina arbetsuppgifter är bland annat att rekrytera, skapa samverkan och förhandla med våra fackliga organisationer och se till att vi mår bra på jobbet, har rätt lön och anställning och att vi tar hand om varandra och våra kunder.

Djur: Familjen kelgris är en yorkshireterrier som lyssnar till namnet Zigge.

Fritid: Vill gärna vara i stallet, gå i skogen med Zigge, träffa familjen och våra vänner. Läser gärna en deckare och ser gärna på skräckfilm. Vi tycker också om att resa och på sommaren kör hela familjen motorcykel.

Senast uppdaterad: 2022-12-28