Gå till innehåll
Karlstads Ridklubb

Jana Ehn

Namn: Jana Ehn

Uppgift i styrelsen: Ledamot.

Hästbakgrund: Jag har inte ridit sedan jag var i 8 års åldern och jag har själv aldrig varit någon ridtjej. Det är min dotter som rider på KRK. Jag kom till klubben i egenskap av förälder oktober 2018 för att min äldsta dotter ville börja rida. Jag trivs bra på KRK och lär mig mer och mer vid varje tillfälle om hästarna, deras personligheter och vanor. En dag kanske jag börjar rida själv, vem vet.

Favorithäst: Jag har många favoriter men jag har ett extra gott öga till Silver, även om han inte har det för mig.

Familj: Min sambo Magnus, våra tre barn, Olivia snart 11 år, Alfred 8 år och Adelle 6 år.

Arbete: Jag är alldeles snart klar med mina studier och ska tillbaka ut i arbetslivet inom ett nytt yrke. Jag har läst till personalvetare och beteendevetare, innan dess har jag sedan studenten arbetat som frisör.

Djur: Jag är uppvuxen med katter, men hos oss har det än så länge bara flyttat in två dvärghamstrar Zoe & Bo och två dvärgvädurar Agnes & Snö. Vi har sedan ett år tillbaka en medryttarhäst Lucky som min dotter sköter och rider. Han är guld värd för mig som behöver träna på att göra i ordning och sköta häst.

Fritid: Familjelivet utgör stor del av min fritid och barnens intressen tar tid, men annars så älskar jag att fotografera och odla i vår trädgård samt i växthuset. Vi har även ett hus uppe i Hagfors som vi spenderar en del av vår fritid i.

Publicerad: 2022-12-28

Senast uppdaterad: 2022-12-28