Gå till innehåll
Karlstads Ridklubb

Ideellt arbete

Tillsammans utvecklar vi Karlstads ridklubb!

KRK-logga

Det är vi medlemmar som är Karlstads ridklubb och den blir vad var och en av oss gör den till. Vi äger vår anläggning (byggnader och hagar) och ansvarar för skötseln med hjälp av ekonomiskt stöd från kommunen. Vi har anställd stallpersonal, ridlärare och kanslist, men vi har tex. ingen vaktmästare. För att hålla anläggningen i bra skick så krävs ideella insatser. Vi anordnar därför städ- och anläggningsdagar, ”fixardagar”, varje termin där ditt arbete är oerhört viktigt för att vår anläggning skall vara i ett gott skick.

KRK arrangerar förutom klubbtävlingar, även tävlingar på lokal, regional och nationell nivå. Detta dels för att klubbens medlemmar ska få möjlighet att tävla på högre nivå, dels för att dessa tävlingar är en viktig inkomstkälla för klubben. Utan medlemmar/närstående som är funktionärer går de dock inte att genomföra. På sidan Funktionär finns en beskrivning av vilka arbetsuppgifter som kan förekomma på en tävling. På samtliga tävlingar finns en funktionärsansvarig som hjälper dig till rätta. Det finns något som passar alla!

Utan ideella insatser för att hålla anläggningen i gott skick och som funktionärer vid tävlingar ökar våra kostnader och intäkterna minskar. Ideella insatser bidrar till att vi kan hålla nere lektionspriser och övriga avgifter. Varje insats räknas!

För att du lätt ska kunna planera din insats under året finns i Kalendern en markering över aktiviteter där det behövs insatser. Titta gärna in på listan ibland då det tillkommer aktiviteter löpande. Du anmäler dig genom att skriva namn och telefonnummer på respektive lista. Förutom aktiviteterna som listas i Kalendern finns det uppgifter under året som kan göras individuellt eller i grupp och som anslås på hemsidan och i stallet. Håll ögonen öppna!

Har du några frågor eller synpunkter är du varmt välkommen att höra av dig till styrelsen. Om du redan idag stödjer KRK med ideellt arbete så vill vi framföra vårt varma tack, och om du ännu inte börjat så hälsar vi dig hjärtligt välkommen!

Vi ses!

/Styrelsen