Karlstads Ridklubb

Inger Edfors

Namn: Inger Edfors

Uppgift i styrelsen: Ordförande

Hästbakgrund: Började rida på KRK under 1960-talet när klubben låg på Våxnäs, fortsatte rida några år i Uppsala, dit jag flyttade efter gymnasiet. Efter ca 25 års uppehåll började jag rida igen, först i Växjö och sedan i Kalmar. Flyttade tillbaka till Karlstad och KRK i slutet av 2016, och rider nu måndag och torsdag, samt någon frukostridning då och då.

Favorithäst: Lotta (nordsvensk på landet under uppväxten), Hick (KRK Våxnäs), Caramelle, Malawi och Hebbe (Kalmar). Nu på KRK har jag svårt att välja, många är trevliga men olika, AlZafir, Spectra, Wille, Jerry …..

Familj: Två vuxna söner, Kalle med sambo och hund i Stockholm, Anders med sambo och tre barn i Göteborg.

Arbete: Pensionär efter ca 40 år med undervisning och forskning inom genetik, samt administration, vid universitet i Uppsala, Växjö och Kalmar. Nu extra jobb vid Karlstads universitet inom lärarprogrammen.

Djur: Växte upp med en strävhårig tax och har sedan haft katter och en Jack Russel terrier. Nu får jag nöja mig med besök av Ådi (Kalles Staffordshire bullterrier), och min systers Vizsga (ungersk vizsla) och Tesla (borderterrier).

Fritid: Förutom ridning, att fixa och odla i trädgården, på sommaren paddla kajak i Östergötlands skärgård, på vintern långfärdsskridskor och skidor, umgås med mina barn, barnbarn och vänner.

Publicerad: 2022-12-28

Senast uppdaterad: 2024-02-18