Nikita Jareke

Namn: Nikita Jareke

Uppgift i styrelsen: Suppleant

Hästbakgrund: Jag började rida på KRK 1999 och har sedan dess varit medlem. Jag fick min första ponny Fille år 2007 och vi tävlade mycket hoppning innan han fick hoppförbud och blev dressyr/hobbyhäst. Har utöver Fille haft en till ponny som jag tävlade med upp till LA i hoppning, en häst som tyvärr blev skadad och sedan 2017 äger jag och mamma Axiom Ltd, eller Max som han kallas, som är uppstallad på KRK. Jag var med i Usek i mellan 2008-2010, först som sekreterare och det sista året som suppleant.

Favorithäst: Max såklart, men av lektionshästarna måste nog favoriten vara Spot då hon kom till KRK 2007 innan jag fick min första ponny.

Familj: Min sambo Sebastian, min mamma, pappa och lillasyster.

Arbete: Just nu studerar jag till samhällsanalytiker på Karlstads universitet, men jobbar även extra som ordningsvakt och är tidvis anställd soldat. Har tidigare arbetat som soldat och även tjänstgjort i Mali för FN.

Djur: Hästen Max som är en skimmel på 172 cm.

Fritid: När jag inte är i stallet så gillar jag att träna och att umgås med vänner och familj.

Senast uppdaterad: 2022-12-28