Karlstads Ridklubb

Terese Svensson

Namn: Terese Svensson

Uppgift i styrelsen: Ledamot

Hästbakgrund: Började rida på KRK när jag var 8 år mest för att min storasyster red. Sedan dess är jag i stort sett uppväxt på KRK. Jag har varit teoriledare, gått ungdomsledarkursen och suttit med i u-seks styrelse. Under gymnasiet började jag hålla ridlektioner på helgerna, sommaren 2015 gick jag ridledarkursen och därefter jobbade jag 2 år som ridlärare på heltid innan jag började plugga. Jag har under åren haft tre hästar (Theodor, Pumpkin och Lexington), alla uppstallade på KRK. Numera är jag ”bara” lektionsryttare och rider lektion måndagar, torsdagar samt varannan fredag. Ibland hoppar jag in som ridlärarvikarie om det behövs.

Favorithäst: Logan är min absoluta favorit.

Familj: Sambon Jaymie som jag värvat till klubben. Syster Kristin som också varit mycket involverad i klubben under åren, och som nu precis har börjat rida igen efter några års uppehåll. Mamma och pappa som också bor i Karlstad.

Arbete: Jag är utbildad civilingenjör med inriktning industriell ekonomi, och jobbar på Volvo Construction Equipment i Arvika sedan sommaren 2022.

Djur: Katten Balder. Ingen häst i familjen idag, men vem vet, det kanske blir en igen framöver!

Fritid: Hästar och ridning tar upp mycket av min fritid, men jag tycker också om att åka skidor på vintern. På sommaren spenderar jag en del tid på västkusten där min pappa har ett hus.

Publicerad: 2024-02-18

Senast uppdaterad: 2024-02-24